""

Tävlingstränare

Anki (huvudtränare)

Tränarutbildning: Svenska Konståkningsförbundets högsta utbildning 4B

Verksamhet: Tränare inom tävlingsverksamheten och har ett övergripande ansvar för verksamhetens pedagogiska innehåll samt ansvarar för administrationen.

Ansvarig för grupper: Gul, Ljusgul, Turkos

Konståkningsbakgrund: Jobbat med konståkning som tränare (tidigare även som domare) i ett 30-tal år. Har tränat åkare från C- upp till landslagsnivå i Uppsala och tidigare i Sollentuna. och Vallentuna. Ansvar även för NIU och LIU på Celsiusskolan. Har under åren 2010-2023 haft ca 20 elever på elitidrottsprogrammet. Har även en del andra idrottsutbildningar förutom SKF:s högsta instruktörsutbildning. Var nominerad till årets ungdomstränare 2016 på Idrottsgalan i Uppsala.

Gör utanför ishallen: Är utbildad leg sjukgymnast, men jobbar inte med det i dagsläget så när jag inte är i ishallen så försöker jag vara mycket i min stuga med min hund och med nära och kära.

Schemasignatur: AN

Tanja (huvudtränare)

Verksamhet: Tränare inom tävlingsverksamheten

Ansvarig för grupp: Grå

Konståkningsbakgrund: Mer info kommer

Gör utanför ishallen: Mer info kommer

Schemasignatur: TI

Lena

Tränarutbildning: Svenska Konståkningsförbundets högsta utbildning 4B

Verksamhet: Jobbar varannan helg i klubben i tävlingsverksamheten

Konståkningsbakgrund: Varit internationell elitåkare och har arbetar med konståkning i ett 20-tal år.

Gör utanför ishallen: När jag inte är i ishallen i Uppsala så bor jag i Örebro med min man och våra hundar.

Schemasignatur: LE

Cornelia

Ansvarig för grupper: Rosa, Cerise och Skridskoskoleverksamheten

Konståkningsbakgrund: Tidigare tävlat inom både singel, solodans och Synchro. Inom Synchro har jag meriter från JSM och internationellt. Konståkningstränare blev jag år 2008. Jag har varit verksam inom klubbar i Stockholm, Västerås samt Uppsala och haft åkare på alla nivåer.

Gör utanför ishallen: Arbetar som sjuksköterska på Akademiska barnsjukhuset med barn som har epilepsi. Lediga dagar hittar jag på aktiviteter med min man och vår son Malcolm.

Schemasignatur: CG

Erika

Tränarutbildning: Svenska Konståkningsförbundets utbildning 3B

Ansvarig för grupper: Konståkningsskolan, Ungdoms/Vuxengruppen, Cerise och Violett

Konståkningsbakgrund: Aktiv tävlingsåkare på A-nivå. Har varit tränare sedan 2011 och jobbar just nu framförallt med C- och B-åkare samt Konståkningsskolan.

Gör utanför ishallen: När jag inte är i ishallen arbetar jag med webbutveckling som utvecklare och projektledare. Jag tycker även om att umgås med min familj och mina vänner.

Schemasignatur: EJ

Hanna

Ansvarig för grupp: Blå

Konståkningsbakgrund: Jag har själv tränat i klubben i 11 år, och tävlat i singel på B-nivå. År 2022 lade jag av med konståkningen och fokuserar numera helt på att vara tränare i klubben. Jag har jobbat med åkare på olika nivåer men jobbar numera främst inom tävlingsverksamheten.

Gör utanför ishallen: När jag inte är tränare så går jag i skolan på gymnasiet, gymmar eller umgås med vänner och familj.

Schemasignatur: HB

Hedda

Ansvarig för grupper: Röd och Brun

Konståkningsbakgrund: Tävlat på A-nivå i singel och varit konståkningstränare inom alla våra verksamheter. Tränarintresset startade i tidig ålder, redan som 12 åring började jag hjälpa till i skridskoskolan. Jag jobbar just nu framförallt med åkare i B-grupperna.

Gör utanför ishallen: När jag inte är i ishallen så jobbar jag på en förskola i centrala Uppsala eller så umgås jag med familj, vänner och min hund.

Schemasignatur: HP

Matilda

Ansvarig för grupp: Lila

Konståkningsbakgrund: Jag är fortfarande aktiv tävlingsåkare på A-nivå och har åkt i UAKK i 14 år. Jag började som hjälptränare för skridskoskolan, för att sedan jobba med K-grupper och idag jobbar jag inom tävlingsverksamheten.

Gör utanför ishallen: När jag inte jobbar eller tränar i ishallen så pluggar jag till civilingenjör i industriell ekonomi på Uppsala universitet eller umgås med vänner och familj.

Schemasignatur: MS

Nadja

Tränarutbildning: Svenska Konståkningsförbundets utbildning 1A

Ansvarig för grupp: Svart

Konståkningsbakgrund: Jag har tränat i klubben i ca 10 år och är tävlingsåkare på A-nivå. Jag har varit tränare sedan 2019 och jobbar för det mesta med C-åkare.

Gör utanför ishallen: Utanför ishallen går jag andra året på Celsiusskolan och jag tycker om att umgås med familj och vänner.

Schemasignatur: NZ

Sara

Ansvarig för grupp: Orange

Konståkningsbakgrund: Jag har själv tränat i klubben men valde att lägga av våren 2020. Jag började jobba som hjälptränare för skridskoskolan när jag var 13 år och jobbar idag inom tävlingsverksamheten.

Gör utanför ishallen: När jag inte är i ishallen så går jag på Celsiusskolan. Jag gillar att gymma och vara med familj och vänner.

Schemasignatur: SS

Therese

Tränarutbildning: Svenska Konståkningsförbundets utbildning 2B

Ansvarig för grupper: Grön och Violett

Konståkningsbakgrund: Som aktiv åkare tävlade jag som A-åkare i singel samt i synchro. Jag har varit tränare i ett 20-tal år för åkare på olika nivåer, allt från skridskoskola till A-åkare.

Gör utanför ishallen: Jobbar med forskning inom arbetshälsa på Arbets- och miljömedicin. När tid finns försöker jag också träna en del själv, framförallt i form av löpning.

Schemasignatur: TH