""
Konståkningsskola
Uppsala Allmänna Konståkningsklubb

Välkommen till Konståkningsskolan

I UAKKs konståkningsskola jobbar vi för en allsidig utveckling med fokus på skridskoteknik, allteftersom blir träningen mer konståkningsinriktad. Grupperna i denna verksamhet benämns med ett K som står för Konståkningsskolan. Vi erbjuder grupper som tränar 2-3 gånger i veckan på is (K2 och K3). Alla grupper har även 1-2 fyspass per vecka som ligger i anslutning till ispassen. Du kan delta i konståkningsskolan om du tidigare gått i skridskoskola eller om du redan kan grunderna i skridskoåkning.

Alla UAKKs tränare är utbildade av Svenska Konståkningsförbundet. Se information om våra tränare i Konståkningsskolan här >>

Plats: Gränby Ishallar B- och C-hall

______________________________________

English: In our figure skating school we continue to develop ice skating techniques with focus on figure skating. The skaters need to have basic skating skills before applying. Our groups K2 and K3 practise 2-3 times a week on ice and 2 times a week off ice. Email konstakningsskola.uakk@gmail.com for more information.

Nyheter från föreningen