Här kan du ta del av information till dig som konståkningsförälder
Föräldrahandbok "Att vara konståkningsförälder"

Svenska Konståkningsförbundet har tagit fram en föräldrahandbok för dig som är konståkningsförälder. Föräldrahandboken "Att vara konståkningsförälder" ska fungera som ett stöd till föreningarna och deras medlemmar och tanken är att den ska användas t ex vid föräldramöten men också som ”uppslagsbok”.

Syftet med föräldrahandboken är flera och främst vill vi:

• Informera om vår unika svenska idrottsrörelse och om svensk konståkning i synnerhet.
  • Hjälpa föräldrar och föreningar att stötta och stärka såväl sina som andras konståkande barn och ungdomar i den dagliga verksamheten runt om i landets föreningar.
  • Beskriva var man hittar mer information och vart man vänder sig med eventuella frågor och funderingar.

Till föräldrahandboken "Att vara konståkningsförälder" >>