Sommarläger 2024
I år kommer första lägerveckan att börja söndag kväll den 16 juni och hålla på till torsdag den 20 juni. Den andra lägerveckan är måndag - fredag (24-28 juni) vecka 26.

All isträning sker i C-hallen i Gränby.

Snart kommer inbjudan och anmälan skickas ut.
UAKK sommarläger 2023
Knivsta ishall

Anmälan till årets sommarläger 2023 är nu stängd och samtliga åkare som inkommit med anmälan hälsas välkomna.

Varmt välkomna till en rolig, utvecklande och inspirerande lägervecka i Knivsta ishall!

UAKKs lägergrupp

****************************************

Information om sommarlägret

Då Uppsala kommun beslutat att hålla sina ishallar stängda under hela perioden april till augusti har lägergruppen under hösten inventerat våra möjligheter att finna is på annan plats till en rimlig kostnad. Vi har nu glädjen att kunna bjuda in till ett femdagarsläger i relativt nybyggda Knivsta ishall, Centrum för idrott och kultur.

Att delta i läger är en viktig del av den individuella utvecklingen som åkare. En veckas läger motsvarar ca 3-4 veckors ordinarie träning. Genom att delta i de läger som anordnas av klubben bidrar du även till att stärka gemenskapen inom klubben. Klubben ser gärna att alla tävlingsåkare är med på två veckors läger under sommaren.

• Årets sommarläger kommer att pågå måndag den 12 juni till fredag den 16 juni 2023.
  • All träning kommer ske dagtid mellan kl 8 och 17.
  • 3 ispass + 1 fyspass per dag.
  • Ingen övernattning.
  • Lunch ingår i lägeravgiften och serveras på Restaurang Kvarnen i anslutning till ishallen.
  • Tränare är Anki Niklasson, Lena Eidvall och fler tränare från klubben.
  • Lägret riktar sig till klubbens alla tävlingsåkare.
  • Pris: 4000 kr

Åkare som är i behov av hjälp under dagen med exempelvis att knyta skridskor behöver ha en vuxen med sig. Åkare som är utan vuxen på lägret förutsätts klara sig på egen hand. En lägerförälder kommer att finnas på plats i ishallen under hela dagen om något oförutsett skulle hända.

I år kommer det inte att finnas några lägerungdomar på plats.

Vi har inte möjlighet att anordna någon gemensam transport till och från Knivsta. Däremot vill vi tipsa alla om att det finns ungdomsbiljetter med tåget från 240 kr för hela veckan.