""
Uppsala Allmänna Konståkningsklubb

Inbjudan till sommarläger för skridsko- och konståkningsskolan

Till alla åkare i skridskoskolan och konståkningsskolan! Kom och ha roligt med med oss på isen i sommar!

UAKK bjuder härmed in till ett anpassat sommarläger för de barn som deltagit i skridsko- eller konståkningsskolan och har klarat märke 2 och uppåt.

Lägerperiod:

Lägret pågår mellan den måndagen den 24 juni - fredag den 28 juni i Gränby ishallar, C-hallen. Lägret är ett dagläger och träningen pågår mellan kl. 09.00-14.30.

Träning:

Varje dag tränar barnen två ispass och ett fys- eller danspass.

Tränare:

Det är viktigt för oss att ni känner att ni kan lämna barnen själva på lägret, och vi kommer därför ha en tränare som är med gruppen även mellan passen. Mellan passen kommer tränaren hitta på små aktiviteter med barnen, följa med dem och äta lunch, hjälpa till att knyta skridskor, etc. Detta gäller barn över 6 år som kan klara sig själva med en tränare. Barn yngre än 6 år eller barn som inte klarar sig själva behöver ha en förälder nära till hands. Tränare under lägret kommer vara tränare från klubben, framför allt de tränare som arbetat i konståkningsskolan denna säsong.

Lunch:

Lunch ingår i anmälningsavgiften och serveras i IFU Arena.

Lägerkostnad:

Lägerkostnaden är 2 800 kr. För åkare som inte redan är medlemmar i UAKK tillkommer en medlemsavgift på 300 kr.

Om du redan anmält ditt barn till lägerperiod 2 på sommarlägret som var riktat till tävlingsåkare behöver du inte göra något alls.

Har du anmält ditt barn till lägerperiod 1 på lägret som är riktat till tävlingsåkare kommer din anmälan till det lägret kvarstå och, som vi tidigare informerat om, kommer ditt barn erbjudas plats på det lägret i mån av plats. Mer information om detta kommer i separat mejl till de som är anmälda denna period när vi vet om plats kan erbjudas eller ej.

Vill ditt barn utveckla sin konståkning genom intensiv träning och samtidigt ha roligt tillsammans med kompisar och tränare mellan passen? Passa på att anmäla ditt barn till UAKK:s läger för skridsko- och konståkningsskolan redan idag!

Sista anmälningsdag är den 5 maj. Anmälan sker i formuläret som nås via följande länk:

Anmälningsformulär sommarläger för skridsko- och konståkningsskolan

Frågor om lägret skickas till lageruakk@gmail.com.

Varmt välkommen med din anmälan!

Hälsar
Lägergruppen